Jag bryr mig inte längre

Jag ger upp och skiter fullständigt i allt skitsnack för jag är den jag är och kan ni inte acceptera det well that´s your fucking problem not mine.... Jag och Johnny älskar varandra och hur mycket ni än försöker så kommer ni inte lyckas förstöra det vi har, vår kärlek till varandra är uppenbarligen starkare än ni tror så varsegoda kom med era påhittade anklagelser och historier, glåpord osv.... we don´t give fuck anymore!


Jag kan dock erkänna att igår kväll samt idag har jag varit ledsen, arg, besviken över alla rykten och allt som överhuvudtaget sagts, jag föll lite grann och var redo att ge upp hela vårt förhållande och flytta pga av att jag inte orkade med allt detta men nu har jag rest mig upp igen och ruskat av mig allt skitsnack för det är inte värt min tid eller energi, det finns alltid människor som är avundsjuka och försöker förstöra och snackar bullshit rent ut sagt  men att springa runt och säga att jag är en dålig mamma det gjorde mig skit förbannad eftersom personen i fråga inte känner mig och har aldrig ens träffat Novah så han vet inget om hur jag är som mamma, så förmodligen sa han det för att såra mig men som sagt jag ger upp detta nu, tänker inte ta åt mig av folk säger längre, snacka hur mycket skit ni vill om det nu är det ni vill slösa er tid på :)







Kommentarer
Postat av: Melanie

Bra, Jenny!

Min mamma (hela min familj faktiskt) föll offer för en riktigt smutsig och utdragen mobbningskampanj i det området vi bodde när jag var liten. Det verkade mest handla om ren avundsjuka och illvilja. Men likt fan hjälpte inte det oss, det var lika jävligt att höra snacket och stå ut med att människor tvingade Dig att hantera Deras ignorans.



Vissa människor kan helt enkelt inte hantera när livet behandlar någon annan än dem bättre. Och det skulle väl jag säga är en extremt oattraktiv egenskap hos vilken människa som helst. De är ju missunsamma! Vuxna människor som sitter och ägnar sig åt att trycka ner andra människor, i sina desperata försök att laga det som är så fruktansvärt trasigt i deras egna liv. Förstår du hur olycklig man måste vara som människa, om det blir viktigt för en att göra någon annans liv mer komplicerat?



Flytta inte för deras skull.

Det gav mig så jävla mycket självförtroende, inspiration och styrka att se min mamma vara med om det här, och slå tillbaka.

Det var så illa tillslut att inga barn fick leka med mig och mina systrar, vi fick hatbrev och socanmälningar på oss som vore det småpotatis, i skolan pratade de om att min mamma var en hora och hade gjort både det ena och det andra. Vi blev faktiskt utsatta för ett mordförsök tillslut, när man försökte bränna oss inne genom att tända eld på en mängd nazistiska tidsskrifter på vår vind.



Allt detta, för att min mamma var mörkhyad på fel ort. Hon hade inte gjort ett jävla skit och jag såg henne kämpa som ett djur i flera år. Inte en enda gång har jag sett henne gå annat än rak i ryggen, det var varenda annan jävel som inte kunde se henne i ögonen tillslut. Min mamma är idag den största kvinnliga förebild jag har, och det har mycket att göra med hur jag minns att hon hanterade den här situationen. Hon gav aldrig vika för snacket.



Och att du skulle vara en dålig mamma, det ser fan till och med jag att det är taget ur luften och jag besöker bara din blogg då och då, och som du vet så har ju du och jag aldrig varit goda vänner.

Du är en bra mamma och det vet jag att du vet. Det har gjort mig riktigt glad att se vem du har blivit idag, jag gillar den människan. Henne har jag respekt för. Du visar din dotter hur en stark kvinna hanterar motgångar på rätt sätt.



Om du någon gång finner dig själv nedslagen, och enbart kapabel att lika på golvet och gråta för att alla är så jävla dumma i huvudet, gör det. Man kan inte alltid vara sitt starkaste jag. Men kom ihåg att det är det här som du skrev här som är din grundinställning. Då kan de aldrig vinna med sitt skitsnack.



/ Den där Melanie :)

2012-05-04 @ 12:12:34
Postat av: Anonym

Kanon sagt Melanie håller med dej hon är en kanonmamma

2012-05-04 @ 20:14:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback







plusikassan.se