Varför ska det vara så svååårt?

Som jag nämnt tidigare har jag försörjningstöd och ska få möbelbidrag och folk har lite undrat varför så någon dag tänkte jag skriva ner ett inlägg och berätta varför dock orkar jag inte göra det precis just nu men det kommer det lovar jag  =)
 
Just nu mår jag inge vidare bra för att min medicin är slut så har inte tagit dosen idag vilket märks, det liksom känns i kroppen men men ska åka och hämta ut den snart. och antar att ni nu undrar vad det är för medicin haha, jag får ta ett annat inlägg och berätta om detta också :)
 
Just nu sover i alla fall busungen lite middag men så fort hon vaknar ska vi gå över till våran lägenhet med lite mer kläder och sånt. Och jag väntar fortfarande på att min handläggare ska höra av sig, vi hade avtalat tid på måndag 13.00 men om jag fick flytta in tidigare skulle jag höra av, vilket jag gjorde igår men hon har inte hört av sig.... varför är det alltid så svårt att få tag i folk på soc??
 



Kommentarer
Postat av: Ella

Varför valde du att skaffa barn när du är i en ekonomiskt otrygg situation? Det är ingen bra miljö för ett litet barn att växa upp i!

Svar: Det är inget fel på hennes miljö och hon har det hur bra som helst, så säg inte till mig att miljön jag skapat åt henne inte är bra att växa upp i, hon har allt hon behöver så ser ingen anledning till att miljön på något sätt skulle vara olämplig eller på något sätt dålig för henne att växa upp i. Dessutom är kärlek viktigare än pengar :)
Penny

2012-07-11 @ 19:30:04
Postat av: Ella

Jo det har du helt rätt i, kärlek är alltid viktigare än pengar, alla gånger.

Men att skaffa barn och bara äga en barnsäng känns ju... Som om hon skulle få det bättre i en annan familj? Inget barn förtjänar att leva i en familj som går på soc!

Du är hennes mamma och jag förstår att du nog kommer att bli arg för att jag skriver såhär nu. Men jag har själv vuxit upp med en mamma som skaffade barn som hon inte hade råd att försörja och vi fick gå på soc i perioder och vända på varenda krona för att klara oss. Det är inget liv jag någonsin skulle ge mina egna barn och inget liv som något barn förtjänar.

Svar: Ja men hade ju inte enbart en barnsäng när jag skaffade henne, hennes pappa och jag ska separera så då är barnsängen allt jag får ta, ett barn behöver absolut inte få ett sämre liv pga mamman tillfälligt lever på soc, jag menar på vilket sätt skulle hon ta skada utav detta?
Vi klarar oss alldeles utmärkt och jag tycker jag ger henne ett bra liv, hon har det mesta som andra barn har.. dessutom är ju inte det min framtidsplanering att leva på soc, jag väntar på besked från universitetet. så jag har nämligen tänkt att plugga distans och jobba. Och jag kan inte påstå att min dotter har ett sämre liv än andra barn bara för jag har soc och dom som känner oss skulle garanterat hålla med.
Penny

2012-07-13 @ 03:55:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback







plusikassan.se