Korten på bordet

Dagens ämne är bidrag!  
 
Jag har fått frågan nu ett antal gånger om varför jag lever på bidrag, och ja jo såhär ligger det till, det började 2007 när jag blev våldtagen och fick sjukskrivas , den sjukskrivningen var väldigt lång, ett par år eller så. Så när jag inte var sjukskriven längre vara det bara att börja söka jobb igen  men innan jag hann så långt där så blev jag gravid vilket ledde till ännu en sjukskrivning. 
 
Sedan när lilla pluttan föddes så vart jag mammaledig och efter det arbetssökande  sådärför får jag bidrag, och jag har inte rätt till a-kassa pga tidigare sjukskrivningar och så.
 
Men något som gör mig irriterad är när folk påstår att min dotter skulle ha det bättre i en fosterfamilj än hos mig bara för jag går på soc.... eehh? Varför? sure dom kanske har mer pengarna än mig nu men jag ska väl inte leva på bidrag hela livet heller, haha. Så utöver det,, vad skulle dessa människor kunna ge min dotter som jag inte kan?  Jag ger henne allt, jag gör allt för henne, hon är världens lyckligaste lilla tjej och hon älskar sin mamma massor. Så jag kan inte hålla med om på någt sätt att detta skulle vara en olämplig miljö för henne.
 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback







plusikassan.se