Kvälls snacks till Big Brother

Gurka, morötter och dipp! <3



Kommentarer
Postat av: Anne

Morötter bör du undvika om du vill gå ner i vikt. Och jag vet inte vad du har i dippen, men kanske värt att tänka på.. Det är förstås olika från person till person, men grejen med lchf är ju lite att undvika kolhydrater.

2012-05-01 @ 00:15:21
Postat av: penny

Jo jag är medveten om det, men det stod i boken jag har med massa LCHF recept och då stod det att detta vara helt okej :)

2012-05-01 @ 00:27:49
URL: http://pennylicious.blogg.se/
Postat av: Anne

Ska man vara noga så är det inte okej, eftersom lchf-kost ska innehålla mindre än 5 g kolhydrater på 100 g. Men det är ju olika från person till person vad man tål. En sån liten sak som morötter kan dock göra grymt stor skillnad på vågen! När jag skippar saker som morötter, mjölk och annat som ligger på gränsen så går jag ner 2-3 kg/v (annars bara runt 1 kg). Men ni får ju testa er fram till hur det funkar för er. En del dricker ju till och med läsk, och går ändå ner! :o

2012-05-01 @ 15:03:28
Postat av: penny

ja precis anne, det är så himla olika, jag har svårt att gå upp i vikt men jag blev gravid gick jag upp MASSOR så är det sista jag vill bli av med nu, ochd å har jag ändå druckit läsk och käkat pizza men jag har ju aldrig haft problem med att gå upp vikt pga mat så tror inte att en morot hit och dit är så skadligt för min vikt nedgång, men det är ändå bra att veta :) så tack ändå för tipset

2012-05-01 @ 23:11:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback







plusikassan.se