Potatispuré!

Nu har jag gjort en liten provportion av potatispure till Novah, tänkte att jag gör inte massa ifall hon inte gillar det så använde bara en liten potatis och gillar hon det så gör jag givetvis mer. Men det får jag veta när hon vaknar eftersom hon sover middag nu hehe.

Potatispuré är otroligt lätt att göra, det är bara skala potatisen och sedan koka den men kan även dela den på mitten men tyckte inte det var nödvändigt då min potatis var så liten dock ska man inte dela potatisen i för många bitar för då kokar vitaminerna i potatisen bort.






När potatisen har kokat klart så mosar man den bara med en gaffel och har i 1 tesked fett per portion dvs flytande margarin eller olja, jag använder mig av rapsolja. sen mosar man som sagt ihop det och späder ut det med lite av kokvattnet tills man får önskad konsistens.  :)








Kommentarer
Postat av: FowZie - pojkfixerad Eskilstunabo

sv; oh vad bra att du göra det :D kul att någon håller med! D:

2011-05-08 @ 14:04:24
URL: http://feliciaaulen.blogg.se/
Postat av: FowZie - pojkfixerad Eskilstunabo

sV; tur att vi alla är fria till åsikter :D

2011-05-09 @ 08:57:52
URL: http://feliciaaulen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback







plusikassan.se