Fika med pappa ! :)

hoh, nu har jag stressat färdigt för idag, men har dock inte riktigt städat färdigt haha är lite kvar men eftersom min pappa kom (chockerande) på besök så ville jag inte hålla på och städa utan umgås med honom eftersom jag träffar honom alldeles för sällan och detta var första gången han hälsar på MIG på 2 år, det brukar vara jag som åker till honom i vanliga fall så det var riktigt kul :)


Jag bakade ju idag med, kladdmuffins + vanliga kanelbullar och eftersom jag var så stressad med tvätt och städ och bakning samtidigt så baka jag både muffinsen och bulllarna samtidigt så trodde inte att dom överhuvudtaget skulle bli ätbara men det blev dom för både älsklingen och pappa värkte i sig och papa fick även lite med sig hem :) så glad han blev  "Då har jag något att smaska på till kaffet imorgon på jobbet" :)








Kommentarer
Postat av: Anne

Pappor... Min pappa har inte hälsat på mig sedan jag flyttade hemifrån för sex år sedan (vilket anagligen beror på att han inte har något körkort för att han söp bort det)! Brutna löften vet jag allt om! Kul att din pappa kom och hälsade på till slut i alla fall! Det var på tiden efter två år :)

2011-05-11 @ 13:03:17
Postat av: Penny

sånt är jobbigt, min pappa är ju alkis i stort sett fast nu kan han sköta sitt jobb men dricker så fort han är ledig, och vi hade inte haft någon kontakt idag om det inte vore för att jag kämpat, för det är bara jag som ringer och sånt. hade jag inte åkt itll honom så hade han inte träffat min dotter förens nu och nu är hon snart 5 månader. han hörde inte av sig när jag fick barn men jag åke dit när hon var 5 veckor, sen vi där på påsk och nu var han här så 3 gånger har han träffat henne och det tycker jag är ganska så lite.

2011-05-11 @ 16:55:35
URL: http://pennylicious.blogg.se/
Postat av: Anne

Mm, känner igen det där. Skillnaden mellan mig och dig är att jag inte alls kämpar för att hålla uppe någon kontakt, för jag tycker att det får vara hans ansvar. Han är ändå pappan, och jag är dottern. Men självklart är det annorlunda för dig som har en dotter, man vill ju att ens barn ska ha kontakt med sina mor- och farföräldrar. Min pappa ringer ganska ofta, men oftast så svarar jag inte eftersom att han antagligen är full. Sist vi pratade var strax efter jul, och då blev jag irriterad på honom för att han var full och ganska otrevlig. Sen dess har jag inte svarat när han ringt. Det jobbiga är att man inte vet hur länge man får ha sin pappa kvar. En bra relation vore drömmen. Men hur länge orkar man kämpa?!

2011-05-15 @ 14:30:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback







plusikassan.se