Tål du inte bebisbajs prat LÄS INTE!



Jag fick tandläkar tid idag istället, var där 15:20 och fyfan vad rädd jag var men tandläkaren såg det och det var den bästa tandläkare jag någonsin träffat henne tänker jag fortsätta gå till, har ny tid 1 juli! :) då kommer jag nog inte vara lika skraj eftersom jag vet att hon är bäst :)


Kvällen däremot har inte alls varit lika trevlig, den har spenderas på akuten efter råd från sjukvårdsupplysningen samt barnläkare att åka in. Vi satt i tre timmar fick dock komma in en snabbis på lite kontroller men annars så 3 timmar sen kommer dom och säger att läkaren var tvungen att dra till förlossningen så vid halv 10 i morgon ska jag och Novah till BVC och träffa barnläkaren och även göra viktkontroll och hälsoundersökning! Så får se hur det blir med hennes lilla mage i morgon, hoppas läkaren har något vettig att säga!


Ungen kan ju inte bajsa, hon ligger och trycker och trycker och blir alldeles röd i ansiktet och får ont och börjar gråta hysteriskt, så varje dag i ca en månad har jag fått hjälpa henne att bajsa, typ dragit ut bajset åt henne och det har varit små eller stora stenhårda  bollar, det här är visserligen mitt första barn men inte fan ska det gå till såhär, hon ska  inte behöva ha ont och inte kunna bajsa, jag ska inte behöva dra ut bajset ... detta är inte normalt och känns som vi har provat allt BVC rekommenderat!! Så nu hoppas jag att läkaren kan ge oss något tips som funkar, för är så synd om min lilla tjej!




Kommentarer
Postat av: Anonym

Vadå... så du lät det gå en hel månad med samma rutin flera ggr om dagen? :S

2011-06-17 @ 14:48:50
Postat av: penny

Nej givetvis inte!! Har ju varit hos BVC ett antal gånger även ringt sjukvårdsupplysning förut och dom har sagt åt mig att prova diverse saker så jag har ju provat olika metoder men inge funkade bra och inte mycket dom kunde göra denna gång heller förutom att rekommendera ännu en ny grej.



Så ang tempen ja den fick jag köra med varje dag pga det dom sa åt oss att göra inte funkade, så var ju tvungen att hjälpa henne bajsa eller hur, kunde ju inte sitta och titta på när hon har ont och inte kan bajsa klart som fan man hjälper till.

2011-06-17 @ 20:10:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback







plusikassan.se