Funderingar...


Kan inte sova pga tandvärk så har tagit mig en treo och väntar på att smärtan ska börja avta. Sitter här i mörkret och funderar lite på föräldraskap och barnuppfostran och sådant.


Det finns så många barn som far illa, har en tuff och jobbig uppväxt med föräldrar som super, inte bryr sig eller till och med misshandlar barnen, fysiskt eller psykiskt. Och detta kan jag inte förstå, varför skaffar man barn om man inte tänkt ta hand om det? Eller varför behandlar man barnet illa? Varför super man konstant och skiter i denna lilla människa? Jag kan inte förstå detta som sagt, och det är ALLDELES för många barn som har det såhär hemma och det är sjukt, otroligt sjukt! Hur kan en människa slå ett barn? Ett litet barn är alldeles försvarslöst, hur i helvete kan man ge sig på en som inte ens är hälften så stor som en själv och absolut inte har en chans att försvara sig på något sätt, jag har läst massvis med artiklar i tidningen om barn som blivit misshandlade och även dödade och varje gång blir jag så arg så att jag kokar, hur tänker dessa människor? hur kan man göra illa ett barn? detta är helt obegripligt för mig.....


Från Expressen:

I augusti förra året dog Baby P, som han kallas, efter att under åtta månader ha blivit brutalt misshandlad av sin mamma, hennes sambo och 36-årige Jason, också boende i samma hus. Trots 60 besök från de sociala myndigheterna under pojkens sista månader märkte ingen att något var fel, 9 dagar innan babyn dog avrådde jurister för de sociala från att överföra honom från familjen till fostervård, på grund av för dåliga bevis för misshandel. 5 dagar senare gjorde socialen sista besöket.


Familjen tränade sin hund genom att låta den attackera Baby P.
Hans naglar drogs ur fingrarna och fingertopparna klipptes av.
Pojken lyftes upp i halsen och slängdes ned i sin spjälsäng.
Han stryptes tills han blev blå och fick en flaska nedkörd så hårt i munnen att han började blöda.
Baby P:s rygg bröts i två delar när han satt och tittade på tv – pojken blev förlamad i underkroppen.
- Han (styvpappan) satt i soffan och log medan han rökte cannabis och lekte med Baby P som att han var en trasdocka. Sedan hörde jag plötsligt en hög smäll som ljöd genom huset, berättade 15-åringen.

Men missade socialen och sjukhuset allt?
Nej. Flera av skadorna hade dokumenterats och läkarna hävdade vid åtminstone två tillfällen att skador på pojkens lilla kropp inte hade uppkommit på grund av olyckor.
Ändå skedde ingenting, kring vilket en stor utredning nu pågår i Haringey Council.
3 augusti 2007 kunde ambulanspersonalen bara konstatera att Baby P låg död i sin spjälsäng. I hans kropp hittades bland annat en tand som pojken hade svalt efter att ha fått ett knytnävsslag i ansiktet.

 

HUR I HELVTE KAN MAN GÖRA NÅGOT SÅNT HÄR????


Det är trots allt vi föräldrar som väljer livet för vårat barn och vi kunde även ha valt att avsluta detta liv innan det hann börja, men allt för många väljer livet och sedan förstör det för denna lilla människa men vi föräldrar har valt att våra barn ska leva och då är det väl ändå vårt jobb att se till att dom får det bästa liv dom kan få inte förstöra det med misshandel, alkohol eller liknade. Inget barn ber om att bli fött, det är föräldrarnas val och då ska man fan också bete sig som en riktig förälder annars ska man inte skaffa barn!


Usch blir så arg på såna människor, man skaffar inte barn om man inte tänker älska det gränslöst, göra allt i sin makt för att det ska må bra och klara sig bra i livet. Jag skulle aldrig kunna göra Novah illa på något sätt eller förstöra hennes barndom och jag kommer ALLTID att älska henne gränslöst, göra allt för henne, se till att hon har det bästa livet hon kan få och jag kommer alltid ställa upp för henne vad hon än gör. Hon är mitt barn, mitt ansvar, mitt jobb är att se till att hon får en underbar uppväxt och växer upp och blir en trevlig, stark självständig tjej som tror på sig själv och vet att hon kan klara av vad hon vill!


Jag älskar dig Novah, mer än ord någonsin kan beskriva, du är mitt liv, hela min värld! Jag kommer aldrig svika dig eller göra dig illa på något sätt, kommer alltid finns för dig, du kan alltid räkna med din mamma <3








Kommentarer
Postat av: Sasha

FyFan vad hemskt! Blir upprörd bara jag läser det, liksom hur kan man göra så mot sitt barn, eller ja hur kan man göra så mot en människa överhuvudtaget!

2011-06-13 @ 09:42:43
URL: http://sashas.se
Postat av: Bodypalace

vilken charmig, trevlig och läsvänlig blogg du har =)

2011-06-13 @ 10:37:32
URL: http://bodypalace.blogspot.com
Postat av: prinsessanadia

Jag förstår inte varför det inte finns något lämplighets test för att få bli förälder. Om man ska adoptera så måste man gå igenom otaliga procedurer, men vem som helst ska få ha barn bara man kan sätta det till värden själv. Det är sjukt! Visst, svårt i praktiken att lösa. Då hade man fått haft tvångs aborter, men det hade det väl kanske varit värt om föräldrarna visade sig vara direkt olämpliga. Kan tyckas låta hårt, men om man kan skona några barn från att fara illa så tycker jag att det är värt det.

2011-06-13 @ 12:17:21
URL: http://prinsessanssmycken.se
Postat av: elinor

Hejj



Jättefin blogg du har :)



släng gärna in en komentar på min blogg! :)



kram<3

2011-06-13 @ 13:04:20
URL: http://elliiihbelliiih.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback







plusikassan.se