Vecka 29 <3





Skulle egentligen lagt upp detta inlägg igår eftersom det var igår jag gick in i vecka 29 men kom inte in på blogg.se då.



Graviditeten:

Nu väger bebisen dryga kilot och är ungefär 39 cm lång från topp till tå.
Det är trångt i livmodern och bebisen trycker med armbågar och knän.
Genom stresshormoner som kommer via ditt blod till moderkakan kan bebisen känna om du är stressad eller upprörd.


Barnet och magen fortsätter att växa och det kan kännas som om dina inre organ trängs undan.
Fostrets sparkar kan ses utanpå magen.
Att känna mycket sparkar är helt normalt. En del känner mindre än andra.
Från livmodern ner mot ljumsken går det så kallade livmoderband. När livmodern växer och livmoderbanden tänjs ut kan du känna en smärta som strålar ut mot ljumsken och blygdläpparna
'


Japp, hon sparkar för fullt och har känt foten utanpå magen några gånger och det är så himla mysigt och en väldigt häftig känsla måste jag säga.

Jag har även extrem foglossning och graviditets ischias, INTE skönt!


Men nu ska jag krypa ner brevid älsklingen i soffan och äta cheezeballs och jordnötsringar och dricka cola, det är mys <3













Kommentarer
Postat av: nadia

Ojdå, ni blir unga föräldrar! Får önska lycka till.

2010-10-10 @ 14:30:08
URL: http://www.prinsessanadia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback







plusikassan.se