Förvärkar eller riktiga värkar?







Jag har inte orkat bloggat på hela helgen för har haft riktigt ont till och från.
So sorry about that, men gör en liten uppdatering nu.

I fredags gjorde jag inte alls mycket utan mest glodde tv och kunde inte alls somna, somnade kl 10 på lördags morgonen, inte okej! Vaknade några timmar senare och började göra mig i ordning sedan mötte jag och Johnny upp syrran vid centrum och tog bussen till brickebacken för att träffa våran far. Och där blev kvar tills ca kl 12 och då tog vi bussen mot stan där jag och Johnny hoppade av medans syrran åkte hem.

Vi drog till BK och käkade mat sedan mötte vi hans syrra och hennes kompisar en liten stund innan vi tog bussen hem och sov.

Idag har jag bara vilat, för har fruktansvärda förvärkar (tror jag att det är iaf) men läste lite om det på internet  och hittade detta.

tecken på för tidiga, riktiga värkar:
  • Sammandragningarna är smärtsamma och påminner om menssmärtor.
  • Tryck eller värk i bäckenet, låren eller ljumskarna.
  • Molande värk eller tryckande känsla i ländryggen.
  • Kramp i tarmarna, eller diarré.
  • Ökade flytningar, blodig flytning eller färsk blödning.


Och och allt utom blodiga flytningar/blödning och kramp i tarmarna stämmer in på mig så känner mig lite orolig och måste nog kontakta min barnmorska.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback







plusikassan.se