SVERIGE!

Snackde med en utländsk kille på Fb förut och han hade nyligen flyttat hit till sverige och han ställde frågan " vad tycker du om sverige?" Hm egentligen en ganska bra fråga... vad tycker jag om sverige?  Jag tycker inte att landet i sig är så bra som det hade kunnat vara men visst är jag glad och stolt över att vara svensk och bo i detta land, men finns ju vissa saker man skulle vilja ändra på som b.la VÄDRET i alla fall det vädret som är nu..men jag är ett big fan av svenska sommaren när den är som bäst <3




Saker som enligt mig är bra....Finns väl fler saker men som jag inte riktigt kan komma på förtillfället!

Vi är ju som man märkt rätt nyligen i och med naturkatastrofen i Haiti att sverige är ett väldigt hjälpsamt land, som gärna ställer upp för andra länder när det behövs.

Den svenska sommaren är underbar det kan man ju inte förneka

Vi har en del bra system här i sverige verkligen alla system men vissa.

Vi även är ett av få länder, som har bostadsbidrag,studiebidrag, soc-bidrag och andra bidrag och  billig/gratis rätt bra sjukvård.

Sen har vi ju  press och yttrandefriheten den är awesome så klart samt allemansrätten.

Vi har fungerade vatten i våra kranar låter som en sjävklarhet men i alla länder är det ju inte det.


..men kriminalpolitiken är INTE en av dessa saker. Sveriges kriminalpolitik är helt skruvad!


Det här är Sverige - landet där de mänskliga rättigheterna blivit en parodi! Landet där mördare, våldtäktsmän och rånare har all chans i världen att frikännas för att de haft en taskig barndom. Landet där du inte döms till fängelse för länge, för att du kan må dåligt då.
Landet där ett offer är chanslöst, så länge förövarna "har sina mänskliga rättigheter".



Kommentarer
Postat av: janne

mkt vackert skrivt av dig<3<3:)<3

2010-02-24 @ 06:35:28
Postat av: Penny

Ja det kan man ju också tycka, hehe tack =)

2010-02-24 @ 09:52:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback







plusikassan.se