Juletid.

Utan att låta alltför pessimistisk, jag hatar julen. Jag hatar allt som har med julen att göra , gillar dock att julpynta det ger en mysig känsla. Men allt annat är bara överskattat, som julklappar visst det är kul att få saker men när man får saker jämt och ständigt året om då ger julklapparna ingen större glädje för då har man redan fått allt man vill ha under året som gått. Och julmaten är blä, då jag inte gillar något av allt det som bjuds, speciellt inte när min kost är så begränsad som den är, är ju vegetarian samt mjölk allergiker, så största delen av julbordet försvinner ju pga detta.
Och jag anar att morsan varken har tid, ork eller vilja att stå och göra vegetariska och mjöklfria rätter, men det är lugnt jag fixar det själv. Och som vanligt blire ju inget större firande för min del. För att summera det hela  julen är totalt överskattad.

För övrigt så har den senaste tiden varit kanon, dock lite VÄL mycket festande men fortfarande kanon : )
Förra helgen var fett kul faktiskt, började förfesten hemma hos mig, fortsatte  hos Jenzas polare på stan sen vidare till mm baren, som jag överaskande nog var väldigt välkommen. Sedan bar det av till  Stället där det bjöds på en hel del drinkar och diverse alkohol utav den generösa  Mr.Jonas :). Sen bar det av till varberga för efterfest hos micke, och vid 6-7 på morgonen tog jag och Nille en taxi till stan för att sova hemma hos honom.

I Tisdags vart det också festande av, vilket alls inte var meningen. Åkte till Fredrik för att hämta mina tränings byxor, och det visade sig att där för det en jävla förfest och jag fick en drink i handen innan jag ens hann ta av mig ytter kläderna.
Och fler drinkar blev det ju givetvis. Senare när alla för redo för krogen så var det egentligen tänkt att jag skulle åka hem men efter mycket tjat från adde så lovade jag att följa med ut, vilket jag gjorde. 
Vi drog till Satin och lyckades ta oss in utan att betala en krona, vilket kändes väldigt bra att spara in 80 spänn :) 
Efter mycket drickande och dansande bestämde jag och adde att vi skulle åka hem till honom och sova, men den jäveln kunde ju inte nämna tidigare att han hade en jävla orm, mer exakt en mexikansk rått snok. Och som alla vet är jag livrädd för ormar, svimmar när jag ser dom, klarar knappt att se dom på tvn osv. Men är riktigt stolt över mig själv jag sov kvar trots att jag var mycket väl medveten om den förbannade äckliga ormjävlen ( vid namn Micke) men lyckades dock övertala adde att både låsa terrariumet och vardagsrums dörren.

Och så till denna helgen, Var ledig i fredagas så sov väldigt väldigt länge, mycket skönt. Vaknade vid 4 tiden käkade frukost, inte mycket till frukost dock. Tog sedan ett långt varmt bad, och gjorde mig i ordning inför förfesten som för övrigt var hemma hos Atle. Där var det väldigt kul trots att kvällen mest bestod utav det vi valde att kalla "didrons livsverk" .
runt 23.15 tyckte vi att det var dags för krogen, mest för att alkoholen var slut. Det blev återigen stället där vi även träffade micke och ken som sedan hängde med mig på efterfest. Och borde inte skriva om det här men det som hände var otroligt sevärt, priceless.

Och från det ena till andra Nikki har nu äntligen fått sina små bebisar, vart 4 st
.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback







plusikassan.se