RECEPT!


Här kommer receptet på soppan vi äter, jag vet ej vad den heter vet bara att en kompis fick receptet från sjukhuset när hon skulle gå ner i vikt och dom granterar snabb viktminskning sen hur mycket man går ner i veckan skiljer sig ju från person till person, känner en som gick ner 5 kg i veckan (utan träning) och en som gick ner 2,5 kg i veckan även hon utan träning men dock mycket fusk ätande. Men jag väljer att kalla den för bantarsoppa! Vad gäller receptet så brukar vi halvera allting för har inte en tillräckligt stor kastrull men det gör ju som man vill så klart. Vi tar även bort paprikan för jag är allergisk och tar lite extra morötter istället.



4 stora gula lökar
6 morötter
2 gröna paprikor
1 stjälkselleri
2 påsar fransk löksoppa
800 g passerade tomater
3 buljongtärningar (kött el grönsak)
seltin
kött o grillkrydda




Skär allt i små bitar o lägg i en stor kastrull. Löksoppan (pulvret) ska man bara hälla ner i kastrullen och  inte göra som det står på påsen. Seltin o grillkrydda är svårt att säga hur mycket det ska vara, man får väl smaka av helt enkelt. Man kan ju ta vilka kryddor man vill, men man ska hålla sig till seltin och inte salt. Man får krydda ganska mycket för att det ska bli någon smak. Sedan fyller man på med vatten så det täcker allt och lägger i buljongen.Låt den nu koka MINST en timme ,jag brukar stänga av plattan efter en timme och låta kastrullen stå kvar ett tag till. Sen är det bara att käka, kilona rasar vartefter du käkar.  Soppan är helt o hållet kalorifri. 








LYCKA TILL!




Kommentarer
Postat av: sofie

tack! :)

vad gör du då ? ;)

2011-03-13 @ 12:08:16
URL: http://sofielandinnnn.blogg.se/
Postat av: Beatrice

Jotack :D det var mysigt :D

min har vart hur bra som helst :)

2011-03-13 @ 13:16:07
URL: http://beahedvind.blogg.se/
Postat av: Sässy

okej men de är mirakelsoppan jag har också kört den :) hiihi. lycka till

2011-03-13 @ 17:50:41
URL: http://ssuussaannaa.blogg.se/
Postat av: L

Är den god? Tröttnar man inte på smaken efter ett tag? :) tror jag ska testa. :)

2011-03-14 @ 07:27:30
Postat av: penny

Jo jag tycker den är god, nej jag har faktiskt inte gjort det, blir ju faktiskt lite olika smak beroende på hur man kryddar :) hehe



Ja men gör det :)

2011-03-14 @ 08:33:29
Postat av: L

Men hur många gånger per dag ska man äta den? Äter man den till frukost med? ;)

2011-03-14 @ 11:24:32
Postat av: Penny

man kan äta hur mycket man vill, ju mer man äter desto mer går man ner, den innehåller ju inga kalorier men man blir ju mätt :) så för snabbt resultat ska man helst bara äta den sen kan man ju äta frukt grönsaker någon knäckemacka och så. Min kompis åt bara soppan plus någon knäckemacka till frukost och gick ner 5 kg i veckan :)

2011-03-14 @ 19:38:52
URL: http://pennylicious.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Låter konstigt att hon skulle ha fått det rådet från sjukhuset. Kroppen mår ju inte bra av att få så liten variation av mat. men men. Man kanske ska testa nån gång :)

2011-03-16 @ 18:56:56
URL: http://laalexandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback







plusikassan.se