Varför känner jag såhär?!

Jag går hela tiden runt med massvis med skuldkänslor och ett grymt dåligt samvete över separationen, jag tycker så synd om Novah och jag ville ge henne ett perfekt liv med 2 föräldrar som var ihop och hela familjen under samma tak men nu blev det inte så och det känns som om jag förstört hennes liv även fast detta faktiskt inte var mit val men jag har sånt fruktansvärt dåligt samvete. Och jag hoppas jag kan lyckas ge henne ett jätte bra liv ändå även fast det inte blev som planerat.
 
Om jag nu ska vara helt ärlig så är jag rädd att hon och Johnny ska glida ifrån varandra ännu mer eftersom han är en person som väldigt gärna och ofta väljer att skjuta upp saker och ting så är jag lite rädd för att när han ska ha Novah att han kommer säga saker som "jag kan inte idag jag ska ut med en kompis som jag inte träffat as länge, jag tar henne i morgon istället" och sen att blir likadant dagen efter men vi får hoppas att jag har fel
 
 
En kompis sa precis till mig " fan jenny du är en grym mamma tro inget annat, din dotter har feber och du sitter uppe hela natten för att vaka över henne, du är grym" och jag kan ju säga att det värmde något enromt, man blir ju alltid glad av att höra att man är en bra mamma :)



Kommentarer
Postat av: Kärlekens Land(o)

jag känner inte dig, och vet inget om dig eller er separation eller förhållandet, jag råkade bara slinka in här just nu. Så om mina ord inte passar in, är de fria att ta med en nypa salt, så klart.

Vill dock ändå lägga mitt stöd till dig, och dina kval, framförandes att dina känslor är fullt normala men att du antagligen valt det mest sunda för både dig och erat barn.

Om behov finns av en separation så är en separation det bästa för även barnet, det oftast inte bra för barnet om föräldrar bor ihop bara för barnets skull.

din kompis (som ju känner dig) sade nog sanningens ord, bara detta att du funderar utifrån barnets bästa gällande eran separation visar ju på ett väldigt bra vis att du nog är en fruktansvärt bra mamma.

2012-06-30 @ 05:58:07
URL: http://landosteve.blogspot.com
Postat av: feztis

haha jajamen igår blev det minsann en pizza ;)

Aha okej, om man är 120% säker på att man vill ha en så är det bara o köra!

Tack så mycket, det har gått många år sedan det hände nu men ibland känns det som det var igår :S Aldrig lätt att förlora någon nära.

Jag tycker inte du ska ha dåligt samvete pga separationen. Mina föräldrar skildes när jag var 1år och jag kunde inte fått en bättre uppväxt med min mamma. Däremot kan jag önska ibland att pappa hade varit lite mer närvarande.. Du gör det du kan för din dotter och det kommer hon förstå när hon blir äldre.. tro mig! :)

2012-06-30 @ 07:09:57
URL: http://feztis.blogg.se
Postat av: Matilda Wik - fotograf i Norrköping

Tror inte barn mår bättre eller sämre av att föräldrarna är separerade. Det barn behöver är kärlek och omtanke, då mår dem bra.
Man kan inte göra mer än sitt bästa och det är jag säker på att du gör för din dotter. Och ditt bästa räcker långt! :)

2012-06-30 @ 09:02:21
URL: http://mwfotografi.blogg.se
Postat av: Anne

Jag är fram till 8 års ålder uppvuxen med båda föräldrarna, men jag kan säga att jag hade fått en bättre och trivsammare uppväxt om mina föräldrar hade separerat tidigare. Jag känner inte johnny, men han verkade inte ta särskilt mycket ansvar, och verkade inte ta särskilt bra hand om varken dig eller novah (utifrån vad man sett i bloggen), så jag tror att ni alla tre kommer få bättre liv såhär.

Svar: Ja samma hade det nog vart här, min mamma ångrar ofta att hon inte lämnade min pappa tidigare. jag tror nog det blir bättre såhär med :)
Penny

2012-06-30 @ 10:22:26
Postat av: Sanne

Titta in på min blogg!
*Shoppingtips!
*Kawaii'ne!
*Tävlingar!
*Smink, naglar och hårtips!
*Designade mobilskal, super snygga och helt unika!

Du kan ju bara inte missa detta!
Gå in på: http://wronginalltherightways.blogg.se/

2012-06-30 @ 10:48:36
URL: http://wronginalltherightways.blogg.se
Postat av: Maria mamma till Tilde och Minnah

Gullig kompis som sa så :) sånt värmer alltid då man får höra såna saker.

Synd att ni separera men i bland kanske de är de ända rätta för att man själv ska må bra och framför allt att barnen mår bra för mår inte föräldrarna bra mår ju inte barnen bra :) men du gör de bra :)

2012-06-30 @ 13:35:42
URL: http://mariaenliten.blogg.se
Postat av: Sandra- med pojke i magen

Jag hoppas du har fel när de gäller hans prioriteringar...
Rätt ska va rätt. Är de varananan vecka (eller varannan helg) hon ska vara hos er så är de det som gäller. Inga som helst andra planer om de inte skulle vara AKUT.

SV
Men vad gullig du är! Tänk att man måste vara gravid för att själv bli nöjd med foton.. Jag HATAR att vara med på bild annars :S

KRam

2012-06-30 @ 18:36:28
URL: http://frusandrasjoberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback







plusikassan.se