Läkarbesöket!

Igår var jag som sagt hos läkaren, blodtrycket var perfekt och det känns ju skit skönt =) Dock fick jag träffa ännu en ny läkare eftersom vårdcentralen här tydligen inte har några fasta läkare utan enbart hyrläkare vilket jag hatar, tycker det är irriterande att sitta och berätta om allt hela tiden när det faktiskt finns en journal där allt står i. Dessutom har alla läkare olika åsikter och vill skriva ut olika medicin och jag är ingen jävla försökskanin som dom kan byta medicin på 1 gång i veckan och det sa jag till honom, jag sa klart och tydligt " jag är inte ute efter någon ny medicin jag vill BARA att du ska skriva ut recept på mina sömntabletter för att dom är slut!"

MEN nee då han ska absolut skriva ut en ny medicin och sömnpillerna oxå då, och han säger "du är inte deprimerad men jag skriver ut en antidepressiv medicin som man tar på kvällen så du blir trött och sover lättare" alltså varför äta antidepp när det inte behövs? Jag sover bra på mina sömnpiller och har inte heller skapat ett beroende. Dessutom får jag inte äta min andra medicin om jag nu skulle ha börjat med den här nya medicin vilket jag absolut inte tänker göra.


Först tänkte han skriva ut något som heter Lyrica men det totalvägra jag eftersom jag har en vän som äter den och hon mår verkligen piss av den och då skrev han ut något som heter Mirtazapin som jag inte heller ville ha så jag sket i att hämta ut den. Jag har läst på lite om denna medicin och väldigt många påstår att dom blir helt tomma på känslor och vad är det för liv, varken kunna känna glädje, sorg eller något annat, dessutom går man upp som satan i vikt utav dessa piller så nejtack! Läkaren kan seriöst ta dom och stoppa upp någonstans för jag ska minsann inte ha dom!

Och jo jag vet att den funkar olika på alla, säkert jätte bra för en del och dåligt för andra, men jag är inte i behov utav denna medicin mer än pga sömnen och ärligt så är jag hellre vaken dygnet runt än att gå runt som en känslokall robot!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback







plusikassan.se