Morotspuré

Nu har jag gjort mat till Novah och nu håller jag på med mat till oss :) Heja mig! haha. Jag provade göra morotspuré själv för första gången annars brukar vi ju alltid köra med köpta puréer men tänkte att det kunde vara kul att prova göra själv och dessutom blir det ju billigare längden att göra själv än att köpa.

Det var hur enkelt som helst att göra morotspuré , man tar 4 morötter skalar sen delar i mindre bitar (behöver inte alls vara så små som jag gjort dom, tror faktiskt det kan vara enklare med lite större bitar än mina), koka morötterna tills dom är mjuka sen sila bort vattnet men spara 1/3 till att späda purén med. Sen kör man bara morötterna med mixer (kan givetvis använda matberedare eller vanlig mixer istället för stav) Sen tillsätter man lite av kokvattnet tills man har önskad konsistens och låter det svalna sen fryser man in i en istärningslåda eller vad man nu vill använda :)














Kommentarer
Postat av: M

Kan du göra soppa också? OM du gör en hemmagjord soppa någon gång, lägger du upp receptet då? Det där är suveränt, youre a great mom girl! Keep up the good work!

2011-05-05 @ 14:51:19
Postat av: penny

Hej M :)



Det kan jag nog göra :) självklart kan jag göra det :)

Jag gjorde ju en soppa för ett tag sedan och la upp receptet på men det var dock ingen vanlig soppa utan en viktminsknings soppa, hehe men givetvis lägger ju upp recept om jag gör en vanlig soppa också :)



åhh Tack så mycket, vad gullig du är :)

2011-05-05 @ 20:34:01
URL: http://pennylicious.blogg.se/
Postat av: Lisa

Jag måste säga att jag verkligen uppskattar din sida. Konstigt nog verkar jag inte kunna prenumerera på din sida via BlogLovin' och jag undrar varför det går snett. Är det någon annan som också har problem med det här?

2011-05-07 @ 17:57:39
URL: http://smsalåna.nu
Postat av: Penny

Lisa, tack så mycket och verkligen jätte kul att höra :) Jadu jag vet faktiskt inte varför det inte går inte hört någon annan som ska ha haft problem med detta :/

2011-05-08 @ 14:22:24
URL: http://pennylicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback







plusikassan.se