Förlossningen + bb tiden..

Lägger in detta inlägg igen då jag fått frågor om förlossningen och inlägget verkar ha försvunnit, hoppas ni blir nöjda:)

 





Allting började med att jag vaknade vid 7 tiden i fredagen den 17e dec, med vad jag först trodde var förvärkar men dom kom tätatare och det tryckte på mer och mer så var ju förlossningsvärkar. Jag ringde in till förlossningen och berättade läget och att det inte ens var 10 min mellan värkarna men dom sa åt mig att avvakta i 3-4 timmar.

Jag ringde Johnny och han kom hem från jobbet direkt och han hann vara hemma ca 10 min sen gick mitt vatten så ringde förlossningen igen och sedan åkte vi in. Om jag hade väntat dom där timmarna som dom sa först så hade jag fått föda hemma, haha.

Vi kom in till förlossningen ca 11.15 och då skulle jag lämna urin prov och mäta värkarna och massa sånt när jag egentligen bara ville krysta för det tryckte på ordentligt vid det här laget och inte så konstigt det heller för jag var helt öppen så fanns ingen chans till smärtlindring förutom lustgas som jag tog ett andetag av sen slängde iväg skiten. Förlossningen gick snabbt för kl 12:02 var min lilla prinsessa född <3




Jag hade förväntat mig mer smärta faktiskt och tyckte inte alls det var så farligt. Missförstå mig inte självklart gjorde det ont men inte så ont som jag förväntat mig.  Jag tyckte inte heller det var en sån där jobbig smärta, jag ska väl inte säga skön smärta men en annorlunda smärta som är för svår att förklara utan det måste faktiskt upplevas för att man sa förstå. Men det var trycket i magen (som kom med värken)som var jobbigast för kändes som om man höll på att skita på sig och då började man ju automatiskt att krysta. Och det som enligt mig gjorde ondast var när huvudet var halvt ute för det sved och spände som fan.




På bb fick vi stanna från fredagen tills måndag förmiddag pga mitt höga blodtryck.
Personalen var underbar eller i alla fall största delen av den sen finns det ju alltid någon enstaka otrevlig surkärring men det får man räkna med.

Jag gillade dock inte att ligga kvar, istället för att vila ut som alla andra verkade få göra på bb så var jag vaken i stort sett hela tiden förutom 5 timmar sammanlagt som jag lyckades somna. Emellanåt var jag så trött att jag såg dubbelt men Novah ville inte sova och bara skrek och skrek och då kan ju inte jag gå och lägga mig och dessutom är sängarna hemska, man sjönk fan ner i dom och sen tog det evigheter att ta sig upp och hade ont i nacken och ryggen i flera dagar efteråt.

Det fanns till och med ett tillfälle då jag bröt ihop. Jag hade nyss blivit mamma och visste inget om hur man tar hand om ett barn och jag låg över natten ensam och Novah ville inte sluta gråta och jag visste inte vad som var fel och jag var så trött så jag såg dubbelt som jag nämnde tidigare så jag satte mig i sängenoch bara grät ett tag tills det kändes lite bättre.




Tror det var allt, men om det är någon som undrar något så är det bara att ställa frågor:)














Kommentarer
Postat av: felicija

aaaah jag kan knappt bärga mig tills jag ska "trycka" ut min lille bebis när jag läser de här :P

2011-01-29 @ 17:02:51
URL: http://heavenlysnowflake.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback







plusikassan.se