Egoistiskt att döpa sitt barn ? hm..


Hejsan :)

Idag skulle jag har ringt runt till kyrkor ang dopet men tror ni jag kom ihåg det eller? Nää...jag börjar nog bli gammal, haha. Men finns en dag i morgon också och tur är väl det. =)

Det var någon som påpekade för mig att döpa sitt barn är egoistiskt och elakt mot barnet, att man tvingar in barnet i kristendomen och att barnet kommer att lida i framtiden  osv, jag håller absolut inte med om detta jag tycker att ett dop är en vacker cermoni inte ett tvång att ingå i en religion, ja visst kan jag hålla med om att dop är en gammal kristen tradition men nu förtiden tror jag mer att dop är mest tradition och absolut finns det kristina människor som döper för att dom är kristna. Men vi är inte kristina och vill döpa vår dotter ändå.

Jag tycker som sagt det är en vacker cermoni, en underbar dag som bara tillägnas vår dotter och jag förstår inte hur detta skulle påverka henne negativt i framtiden?! Eller på vilket sätt vi är egoistiska eller elaka? Men visst alla har rätt till sin egen åsikt men försök inte tvinga på mig den eller trycka ner mig ang mitt beslut som gäller mitt barn!







Idag har jag faktiskt inte gjort så jätte mycket mest gosat med min lilla prinsessa, idag har hon varit super glad och skrattat och jollrat hela dagen :) så underbart, Jag älskar denna tös mest i denna värld <3

Och självklart sov hon riktigt bra hela natten bara för jag laddat upp med sömn på dagen igår för att va uppe med henne på natten (som dom senaste nätterna) haha. Men jag somnade vid 4 någon gång i alla fall så fick mig några timmars sömn, så jag klagar inte =)  Nu blir det att diska lite sen mat! :)











Kommentarer
Postat av: Sasha

Jag är döpt men är inte kristen, tycker också det är vackert med dop :) Så när jag får barn så vill jag nog döpa dom för att det är en fin grej :) Man behöver ju inte vara kristen sen på det viset som många tror.

Sv; Jag kom ihåg att ringa efter en tid :)

2011-02-09 @ 19:19:15
URL: http://sashas.se
Postat av: linaa vikken pina

Klart ni ska döpa na. Behöver ju inte betyda att hon ska bli sjukt religiös haha... jag e döpt men ahr aldrig vart i kyrkan förutom vid dop,bröllop o begravningar.



Visst e dem söta mina små 4 benta:D

2011-02-09 @ 19:51:53
URL: http://linaabjornemalm.blogg.se/
Postat av: Anna

haha vilket smajl =)

2011-02-09 @ 22:18:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback







plusikassan.se