Tankar kring valet..

 

 

 






Det har varit så himla mycket ståhej kring det här med valet och enligt mig så vann helt fel som jag nämnt tidigare och att jag tyckte att dom borde räknat helt annorlunda än vad dom gjorde men nog om det.



Det jag tänkte på var det här med SD (Sverigedemokraterna) det har ju lyckats bli ett jävla liv kring att dom kom in i riksdagen och att alla andra partier vägrar att sammarbeta med dom, men då tänker jag såhär alla partiledare säger "folket bestämmer, det är dom som avgör" och då undrar jag, nu har ju folket valt att rösta in SD i riksdagen då ska de väl få vara så också eller har jag helt fel?
Missuppfatta mig inte nu, jag är varken rasist eller nazist och jag röstade inte på SD,
men rätt ska väl ändå vara rätt, dom röstades in av svenska folket och då borde dom faktiskt få stanna där trots allt.


Och alla partier som säger att det är oacceptabelt med mobbning, att dom har nolltolerans mot detta men så fryser dom ut SD och vägrar tala med dom.
Är detta att föregå med gott exempel? Jag tycker nämligen att det är lite dubbelmoral, att stå och säga " vi har nolltolerans mot mobbning , utfrysning m.m"  sen göra likadant själva för att dom inte håller med om deras åsikter.

Och en  annan sak som jag tycker är ganska komisk är att  SD har faktiskt aldrig sagt att dom vill kasta ut alla utlänningar som alla verkar tro, utan dom har klart och tydligt sagt att dom vill ändra invandringspolitiken och skärpa reglerna för att få komma in i Sverige. Och detta har även alla andra partier också sagt så då borde väl dom vara exakt lika mycket rasister som SD?!


Jag tycker det verkar som om alla politker inte har en aning om vad dom egentligen säger, hm!






Kommentarer
Postat av: Linn

Jag håller med dig. Skrev ett liknande inlägg för några dagar sedan. Varför ska man acceptera vänstern och kristdemokraterna mer, dom fick ju mindre stöd än vad sd fick? Märkligt det där. :P

2010-09-22 @ 14:34:24
URL: http://tjockkatt.webblogg.se/
Postat av: sarah

Jag håller med dig!

2010-09-22 @ 15:14:08
URL: http://sarahpratt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback







plusikassan.se