Hemkommen från barnmorskan =)

 

 

 

 




Nu har jag kommit hem från barnmorskan, Jag fick lite information om amning samt föräldragrupper och skulle även få en kallelse till en sådan grupp och hon tyckte även att Johnny borde följa med på dom gruppmötena så ska snacka med honom om det när han kommer hem.

Hon mätte även livmodern som var 24 cm vilket är normalt.  Sedan fick jag höra hjärtljudet med en doptone dock hörde jag knappt några hjärtljud men BM sa att dom var bra däremot hörde jag alla sparkarna, haha. BM började skratta och sa " oj så hon lever rövare" haha, min lilla busunge <3

Jag fick även ta blodprov och mitt blodvärde är inge vidare bra, det låg på 106 förra gången så jag har ju ätit järntabletter i hopp om att det ska höjas för ett normal blodvärde ska ju ligga mellan 120-150 dock så har mitt sjunkit till 90 just nu så jag ska tillbaka om 4 veckor och om det inte är bättre då så ska vi ta mer prover för det kan vara så att jag har brist på B12 och då tar inte kroppen upp järnet.



Men nu ska jag äta lite riskakor och dricka cola innan det är dags för städning.


Hörs!








Kommentarer
Postat av: Mathilda, 17 år & blivande mamma

Jag hade också lite strul med mitt blodvärde fastän jag åt järntabletter. Jag låg som lägst på 109 medan jag annars brukar ligga mellan 120-130. :)

2010-09-21 @ 16:25:09
URL: http://mathildaahokangas.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback







plusikassan.se