Sovit som en gud inatt!



Inatt så har jag sovit som en gud, vaknade varken när Johnny gick och la sig eller när han gick upp och jag vaknar alltid av hans alarm annars
men inte idag. Det var skönt att sova riktigt djupt för en gångs skull det var längesen.

Och sömn är ju inte riktigt min grej tydligen, har alltid haft problem med att sova.
Ett tag var det ju faktiskt så att jag var tvungen att äta sömntabletter för att få någon sömn överhuvudtaget men sånt får jag ju inte äta nu när jag är gravid.  Men ändå lyckas jag sova hyffsat bra utan tabletter nu under graviditeten och det är ju bra får hoppas det håller i sig, så man slipper äta massa sömnpiller.

Jag vill verkligen inte bli beroende av sånt, har lyckligtvis aldrig blivit beroende trots att jag ätit väldigt starka, narkotikaklassade tabletter, både lugnande och sömnpiller och självklart utskrivna från läkaren säger bara det så ingen får för sig något annat.
Men som sagt äter inget längre och jag har ju haft väldigt tur som inte har blivit beroende eftersom alla mina piller som jag brukade äta var otroligt beroende framkallande, eller tur och tur kanske snarare viljestark ;)



Men sen när bebis kommer så blir det nog bra med sömnen för man lär ju bli rätt så utmattad av att springa uppe på nätter och vakna stup i ett, men till slut får man ju in någon slags rutin vilket är kanon för rutiner behöver man ju men inte alls lätta att hitta såna när man bara går hemma.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback







plusikassan.se