Det är snart val, men när?


Igår när jag satt om hos min syster frågade hon, Vem ska du rösta på i valet??


Och ja, vem fan ska jag rösta på? Jag har noll koll, jag vet inte vilka åsikter och argument dom olika partierna har så jag måste börja läsa på om jag ska hinna rösta och det vill jag ju så det inte blir som förra gången. Jag var dock väldigt påläst förra gången men kunde dock inte bestämma mig vem jag skulle rösta på så jag rösta blankt och det var ju lika bra.Jag tycker nämligen att man ska vara 100% säker på vem man röster på annars strunta i det, det handlar ju trots allt om vilka som ska få bestämma i vårat land.


Jag har som sagt ingen aning vilka jag ska rösta på eller om jag ens hunnit bestämt mig tills valet, Men en sak är säker jag vill ha bort moderaterna, tycker det har blivit sämre sen dom tog över. Jag undrar om många som röstade på dom ångrade sig efterhand? hm.. jag tror nog det...



Är det något parti som vill satsa på Sveriges rättsystem, ändra lagarna och höja straffen för våldtäksmän, mördare och pedofiler? I så fall har dom min röst!!!
För detta tycker jag är något vi borde satsa på i Sverige. En våldtäksman eller pedofil ska inte sitta 2 år i ett fängelse/anstalt där dom serverar oxfilé flera gånger i veckan och där man kan dricka cola hur mycket man vill , äta godis och bullar och liknkande. nej nej dom ska sitta många mer år än så i ett fängelse med slagsmål och vatten och soppa till mat eller något liknade. Och cola ska dom minsann inte ha någon rätt till, inte tv, tvspel och sådant heller. USA där är det hårda fängelsen så ska det vara, det ska vara ett straff inte en "semester" att sitta i fängelse.
















anyway... Åter till frågan vem ska man rösta på? Vem ska ni rösta på?






Kommentarer
Postat av: Linnie

Håller helt och hållet med dig, Sveriges rättssystem är för mjukt! Tvångskastrering för våldtäktsmän och pedofiler!

2010-08-26 @ 12:30:34
Postat av: matilda

Centern :)

2010-08-27 @ 17:12:21
URL: http://hejbus.blogg.se/
Postat av: penny

oh fan :D

2010-08-28 @ 00:34:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback







plusikassan.se